Utopia introvertida
213
213 són les hores ja dedicades a crear una nova manera de mesurar el temps.
ÀURIA
ICOSAHEDRON
Peça resultant de la vessant més tècnica, més científica; més geomètrica.
![]() |
2013 1m3 llana i ferro |
213
![]() |
213, 2012 62x 99 x 2 cm (aprox) tarlatana i fil brodat |
Aquesta sèrie de tapissos està formada per un seguit de cercles, els quals ens parlen del temps, més concretament de les mesures del temps: un quart, dos quarts, tres quarts, i quatre quarts.
Les diferents formes creen uns murals dels quals s'ha extret una mesura determinada: a cada tapís hi ha les hores d'un dia sencer. Dia rere dia es va creant un calendari, el qual comença a agafar cos quan s'acumulen les diverses capes de tarlatana brodades amb el fil vermell.
ÀURIA
![]() |
Àuria, 2011 80 x 40 x 50 cm (aprox) fil ganxet |
Àuria fa referència al número auri, al número de l'or; aquesta proporció matemàtica per la qual es regeixen la majoria de formes naturals, entre altres els cargols.
Així doncs, prenent aquesta afirmació tan simple, es comença a teixir a partir de la tècnica del ganxet, una gran peça la qual augmenta proporcionalment cada vegada, creant doncs un gran triangle, el qual acaba sent un con que deriva a cargol.
Simplement es basa en la evidència, en la seva senzilla evolució, la qual alhora és complexa i elegant, i gràcies a la il·luminació s'engrandeix com un petit tresor.
ICOSAHEDRON
![]() |
Icosahedron, 2011 30 x 30 x 30 cm (aprox) feltre |
![]() |
Peça resultant de la vessant més tècnica, més científica; més geomètrica.
L'icosaedre és el sòlid platònic el qual representa l'aigua, ja que els seus vint triangles equilàters li donen la forma d'una pilota la qual és capaç de rodar i desplaçar-se.
Aquest icosaedre de feltre pretén sensibilitzar la seva part més tosca.
S/T
Peça la qual neix a partir d'una premisa molt simple: només color blanc.
S/T
S/T, 2010 100 x 100 x 250 cm tela i filferro |
Peça la qual neix a partir d'una premisa molt simple: només color blanc.
El moviment i la subtilesa de la tela contrasten amb l'efecte el qual provoca el filferro, doblegat i escapsat.
Ambdós materials ajuden a donar-li forma a la peça, donant-li personalitat gràcies a la força de la gravetat, la qual provoca una pronunciada onada a la part superior.